Звернення із скаргою до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі - Комісія) — це ефективний, швидкий та безкоштовний спосіб боротьби з незаконними діями, бездіяльністю державних реєстраторів та суб'єктів державної реєстрації.
Такий вид оскарження запропоновано як альтернативний судовому. Комісія є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Міністерстві юстиції України та його територіальних органах, що в межах повноважень, визначених Законами України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1128 забезпечує розгляд скарг у сфері державної реєстрації.
Загальний строк упродовж якого можливо оскаржити рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації до Міністерства юстиції України та його територіальних органів становить 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю. Варто відмітити, що законодавством чітко розмежовано повноваження щодо розгляду скарги Комісією з питань розгляду скарг утвореної при Міністерстві юстиції України та його територіальних органів.
У сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно: Міністерство юстиції України розглядає скарги:
1) на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
2) на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги:
1) на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора;
2) на дії або бездіяльність суб'єктів державної реєстрації прав.
У сфері державної реєстрації бізнесу: Міністерство юстиції України розглядає скарги:
1) на проведені державним реєстратором реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);
2) на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги:
1) на рішення (крім рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора;
2) на дії або бездіяльність суб'єктів державної реєстрації.
Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги стосовно державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган. Більш детальну інформацію щодо вимог до оформлення скарги та додаткової інформації з питань оскарження рішень, дій або бездіяльності державного реєстратора Ви можете отримати на офіційному веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області та за телефоном (0382) 65-87-88. Економте свій час та кошти! Звертайтесь до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації з метою відновлення порушених прав!
Бобрик Тетяна