1 жовтня в Україні запрацювала система автоматичного зважування фур в русі. Тепер замість інспекторів з жезлами та вагових станцій на дорогах встановлені спеціальні комплекси, оснащені датчиками фіксації ваги та відеокамерами.

Влітку Верховна Рада України прийняла два законопроєкти №3742 і №3743, які запроваджують адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, що зафіксовані за допомогою засобів фото- й кінозйомки, відеозапису, зокрема в автоматичному режимі через платформу Зважування-в-русі (система WiM). Повідомляє пресслужба "Адвокат права".

Система WiM (Weigh-in-Motion) передбачає цілодобовий моніторинг навантаження транспорту на дорогу. Спеціальне обладнання монтується у дорожнє покриття та над дорогою на спеціальній фермі. Датчики фіксують параметри транспортного засобу – вагу, габарити, швидкість, номерні знаки. Завдяки тому, що система повністю перекриває проїзну частину, обійти її неможливо.

На сьогодні майданчиків зважування-НА СЬОГОДНІ МАЙДАНЧИКІВ-в-русі (WIM) 56. До кінця року кількість обіцяють збільшити вдвічі.

Порушення правил проїзду великогабаритних та великовагових автомобілів тягне за собою ШТРАФ У РОЗМІРІ:

  • 500 нмдг (8500 гривень, в чинному законі така ж сума) – в разі перевищення габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно;
  • 1 тисячі нмдг (17 тисяч гривень) – в разі перевищення габаритно-вагових норм більше 10%, але не більше 20%;
  • 2 тисяч нмдг (34 тисячі гривень) – в разі перевищення габаритно-вагових норм більше 20%, але не більше 30%;
  • 3 тисяч нмдг (51 тис гривень) – в разі перевищення габаритно-вагових норм більше 30%.

Підставою для звільнення від такої відповідальності є наявність дозволу на проїзд по дорогах транспорту, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

Перший автоматичний штраф за перевантаження виявився максимальним. Вантажівка рухалася з перевищенням на 39% допустимого навантаження на осі.

Інші нововведення, які набули чинності з 01 жовтня 2021 року:

  • встановлюється паритетна відповідальність учасників ринку вантажоперевезень;
  • посилюється відповідальність за невиконання законних вимог інспекторів Державної служби безпеки на транспорті;
  • впроваджується відповідальність за відмову або ухилення від проходження ГВК;
  • посилюється адміністративна відповідальність за перевезення пасажирів і вантажів без необхідних документів.