Банки обманюють клієнтів, якщо кажуть, що не можуть видати зарплатну або пенсійну картку, не оформивши при цьому ще й кредитну. Клієнт має повне право відмовитися від "кредитки".

Якщо банк стверджує, що не може видати зарплатну чи пенсійну картку без кредитної, – він уводить вас в оману та нав’язує послугу. Повідомляє пресслужба "Адвокат права".

Українське законодавство забороняє такі дії (стаття 55 Закону України "Про банки і банківську діяльність"). Клієнт має повне право відмовитися від нав’язаної кредитної картки.

Клієнти часто навіть не розуміють, що банк нав’язує послуги. Тому й не захищають свої права.

Наприклад:

  • банк видає кредитну картку разом із зарплатною (як ми описували вище);
  • банк включає обов’язкову страховку певної страхової компанії до пакета послуг під час отримання кредиту, навіть, якщо клієнт бажає застрахуватися в іншій компанії;
  • банк продає страховку від нещасних випадків під час обміну валюти;
  • банк самовільно підключив послугу sms-інформування та стягує за це комісію.

Банк стягує платіж за обслуговування кредитної картки за рахунок кредитного ліміту, у той час коли ви «кредиткою» навіть і не користуєтеся. Таким чином у клієнта з’являється борг, про який він навіть не підозрює. В кращому випадку банк повідомить про виникнення заборгованості, коли клієнт не внесе на кредитку обов’язковий мінімальний платіж в наступному місяці, в гіршому – клієнт дізнається про борг, коли він досягне значної суми.

Якщо клієнт зіткнувся з подібними проблемами, спочатку потрібно написати скаргу на ім'я керівництва банку. Якщо банк ігнорує скаргу, потрібно звернутися безпосередньо в НБУ.