З 1 вересня Міністерство охорони здоров’я України запровадило електронний лікарняний лист, який тепер називається "медичний висновок про тимчасову непрацездатність".
Відтепер усі медичні установи України повністю переходять на електронні лікарняні. Це документ в електронній формі, який приходить на заміну паперовому, повідомляє "Медицини Кам'янця".
Як оформлюється е-лікарняний
Перший крок у формуванні лікарняного залишається незмінним: працівник звертається до лікаря. А далі розпочинається робота лікаря: він відкриває лікарняний лист в електронній системі і підписує його своїм електронним підписом. Лікар обов’язково вносить до системи найменування роботодавця, у якого працює пацієнт, та його податковий номер в Єдиному державному реєстрі, а тому працівник повинен знати податковий номер підприємства, на якому працює.
Далі, на підставі лікарського висновку в Реєстрі (який веде Пенсійний фонд України) формується запис з унікальним номером – єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності. І саме тепер можна вважати, що електронний листок непрацездатності створено – лікарняний вже є підставою для нарахування виплат. Працівник повинен повідомити свого роботодавця про те, що захворів і звернувся до лікарні за оформленням е-лікарняного.
Роботодавець може переглянути інформацію з електронного листка непрацездатності свого працівника на вебпорталі http://portal.pfu.gov.ua. Йому потрібно зайти в електронний кабінет страхувальника в розділ "Електронний реєстр листків непрацездатності".
Після отримання інформації роботодавець одразу може сформувати заяву-розрахунок для фінансування коштів від Фонду соціального страхування. Інформація одразу стає доступна Фонду соціального страхування.
У КНП "Лікувальний діагностично-консультативний центр" розповіли, як проходить процес запровадження нововведення
Розповідає директор з медичної частини Артур Миколайович Савицький:
- Медичний висновок про тимчасову непрацездатність формується на підставі візиту хворого до лікаря і створення електронного медичного запису про хворобу. Процес підготовки документу в комп’ютері займає не більше 5 хвилин. Та із запровадженням медичного висновку в електронному варіанті, ми стикнулись із проблемою його реєстрації через систему eHealth. (Електронний висновок повинен потрапити до електронної бази МОЗ та Пенсійного фонду). Особливо було багато "зависаннь" системи на початку запровадження. Введені в комп’ютер висновки, часто вдавалось зафіксувати тільки наступного дня. Але справедливості заради, були й дні, коли система приймала медичні висновки відразу. Національна служба здоров’я України проводила вебінар для керівників медичних закладів стосовно проблем виписки медичних висновків. 97 відсотків заданих запитань стосувались некоректної роботи електронної системи. І до сьогодні ця проблема не зникла повністю. Тож сподіватись, що процес запровадження е-листків буде швидким і безболісним не виходить. Та попри усі перепони у нашому Центрі на 22 вересня створено і зареєстровано 26 медичних висновків.
Для лікарів складність створення електронних лікарняних полягає лише у не чіткій роботі електронної системи.
Для пацієнтів знову наголошую, що за попереднє число лікарняний ніхто отримати не зможе. У разі неявки на прийом до лікаря в призначений час, щоб продовжити лікарняний, останній закривається автоматично самою системою. Пояснення пацієнта, що він забув попередити лікаря про необхідність створення лікарняного, що не встиг прийти на прийом в призначений час тощо, електронна система не приймає.
Читайте також: "Кам'янецькі боксерки - призери чемпіонату України".