Минулого тижня у Хмельницькому відбулась церемонія урочистого закриття й нагородження переможців, призерів та лауреатів ІІ туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року – 2021". Дарина Ціцельська, учителька Кам’янець-Подільської загальноосвітньої школи №17, отримала нагороду за почесне III місце у номінації "Трудове навчання".
Під час особистої зустрічі Дарина Миколаївна поділилась враженнями та емоціями від участі у всеукраїнському освітянському конкурсі.
Дарино Миколаївно, які у Вас враження від церемонії нагородження та поїздки у Хмельницький?
- Враження неймовірні, багато драйву! Я вперше брала участь у заході такого масштабу. Звичайно, трішки страшно, трішки незвично, але мені дуже сподобалось.
Розкажіть детальніше, які нагороди отримали, за почесне III місце, в обласному етапі конкурсу.
- Мене нагородили дипломом III ступеня у номінації "Трудове навчання". Також, я отримала грамоту від профспілки працівників освіти і науки України та грошову премію. Від Хмельницького інституту післядипломної педагогічної освіти отримала сертифікат на 1 кредит ЄКТС (30 годин).
![Нагороди Дарини Миколаївни Нагороди Дарини Миколаївни]()
Нагороди Дарини Миколаївни
Дарино Миколаївно, повернімось на початок, що ви відчували, коли вирішили взяти участь у конкурсі "Учитель року", чи впевнено погоджувались на участь?
- Починалось все у вересні, і я, звичайно, вагалась. Прочитала, що цього року представлена номінація "Трудове навчання" і задумалась над участю. Спочатку були сумніви, але вирішила випробувати свої сили. Перший етап був зональний спільно з містом Нетішин. Від Кам’янця-Подільського було тільки двоє учасників, я та вчитель ЗОШ №7 Ігор Шиманський, тому нас об’єднали з Нетішином. В результаті на міському етапі, я посіла перше місце. Конкурсні випробування складались із представлення власних педагогічних ідей за власними методичними розробками, потрібно було провести дистанційний урок, де в ролі учнів були члени журі, та тестові завдання на фахову підготовку. На обласному етапі, конкурсанти долали: "Методичний практикум", методичні розробки, які ми використовуємо під час підготовки і проведення уроку. "Дорожня карта творчого проєкту", для вчителів обслуговуючої праці обрали тему "Подільський сувенір". Я створювала ментальну карту на тему "Лялька-мотанка". Також було випробування - дистанційний урок. Це для мене було найважче. О 9 годині повідомляється тема уроку, а о 12 вже потрібно надіслати відеозапис дистанційного уроку. За 4 години потрібно створити конспект уроку і дидактичні матеріали на задану тему і записати відео. Це було дуже екстремально, але я справилась.
Конкурс вперше проходив у дистанційному форматі, це виклик і для організаторів, і для учасників. Які у Вас враження від такого формату та в цілому від проведення?
- Враження позитивні, тому що це можливість спробувати себе в чомусь новому. У наш час дистанційний формат актуальний, під час пандемії. У мене була можливість застосувати свої методичні розробки з трудового навчання, перевірити свої знання та рівень володіння комп’ютером. Під час конкурсу ми працювали у "Google Classroom", "Google Meet". Звичайно, під час проведення уроків виникали складнощі. Ось, наприклад, коли проводиш урок у "Google Meet" і вмикаєш презентацію на весь екран, вчитель не бачить дітей. Взагалі дистанційний урок проводиться з урахуванням того, що кожна дитина сидить за окремим комп’ютером, а ми проводили для цілого класу, діти сиділи за партами, над дошкою була камера. Ми бачили дітей в цілому, а це дуже складно, нема можливості учневі дати індивідуальне завдання, видимість погана. Такі моменти складі, але, в той самий час, цікаві. Великим плюсом було те, що ми були у рідних стінах, дома і стіни допомагають. Останнє випробування обласного етапу мало проходити в очній формі, але погода внесла корективи, був сильний снігопад і журі дозволило працювати онлайн. Ми з усім впорались. Я дуже вдячна ученицям 5 класу Хмельницької школи у яких я вела урок. Дуже гарні дітки, вони мене підтримували, були позитивно налаштовані. Під час конкурсу та церемонії я багато спілкувалась з колегами, отримала від них поради, поділилась своїм досвідом.
Дарино Миколаївно, ви призерка обласного етапу, вибороли почесне III місце, як вважаєте, завдяки чому зуміли досягнути такого результату, чим переконали та вразили журі?
- Мені, допомогли знання інтерактивних технологій, тому що я за освітою вчитель інформатики. У своїй роботі я використовую ментальні карти, інтерактивні плакати, онлайн тестові редактори. Працюю з платформами "LearningApps", "Thinglink" - це дає великий плюс при дистанційній роботі. Ну, і напевно харизма. (Посміхається)
Чи з’явилось бажання розвиватись, спробувати себе в інших освітніх конкурсах?
- Бажання з’явилось! Це виявилось дуже цікаво та захопливо. Звичайно, перші дні після завершення конкурсу я казала, що все, з мене досить, а потім, коли все пережила, аналізуєш, бачиш, що в тебе вдається, тоді приходиш внутрішньо до того, що зупинятись не потрібно. Потрібно йти до нових перемог.
Дарино Миколаївно, що Ви можете порадити своїм колегам, які будуть брати участь наступного року в конкурсі "Учитель року"?
- В першу чергу не боятись, це не страшно. Це дуже класно та драйвово. Спочатку всі сумніваються у своїх можливостях, але потім, коли ти поступово долаєш ці випробування в тебе відкривається внутрішня сила, з’являється впевненість, яка дуже допомагає. Я багато знаю колег, які класні вчителі з креативними ідеями, які можуть знайти ниточку спілкування з дітьми, але в них є внутрішні сумніви, які заважають їм показати себе. Тому я рекомендую, щоб вони ці сумніви ховали й пробували. Можливо вийде не з першого разу, але не потрібно зупинятись.
Читайте також:"Ремонт стадіону за 11 мільйонів гривень в Кам'янці: прокуратура вимагає розірвати договір".