У Кам'янці-Подільському понад 2 роки функціонує інклюзивно-ресурсний центр

Робочі моменти ІРЦ. Фото: ІРЦ

Інклюзивно-ресурсний центр Кам’янець-Подільської міської ради розпочав свою діяльність 3 вересня 2018 року.

Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 на здобуття освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу, інформує пресслужба ІРЦ.

Наш центр обслуговує 2870 дітей з особливими освітніми потребами. Діти мають можливість відвідувати сучасний заклад, який оснащений необхідним спортивним та корекційним інвентарем для проведення занять з сенсорної інтеграції, меблями, комп’ютерним та демонстраційним обладнанням, медичними засобами корекції. Також створено безбар’єрне середовище для дітей з особливими освітніми потребами. А саме: архітектурна доступність - 1 поверх будівлі, наявність пандусу, встановлено кнопки виклику і ззовні приміщення і в санітарній кімнаті, наявність інформаційних вказівників. Виконано технічні та спеціальні умови при обладнанні санітарної кімнати та коридорів центру.

За період функціонування центру комплексну оцінку розвитку пройшли близько тисячі дітей.

Фахівцями надано 4000 психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуги.

Педагоги центру надають консультативно-методичну допомогу педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти з питань організації навчання дітей з особливими освітніми потребами, та є учасниками команди психолого-педагогічного супроводу закладів освіти.

Фахівці постійно удосконалюють свій професійний рівень на всеукраїнських семінарах, науково-практичних конференціях, форумах, тренінгах.

Директор та вчитель-дефектолог пройшли тренінгові навчання ізраїльських фахівців з питань інклюзивної освіти. Ознайомилися з новими методиками оцінки розвитку дітей з особливими потребами: методика Кюссі, методика Стенфорд-Біне, шкала оцінки раннього розвитку Маллен, діагностика раннього розвитку по шкалам Бейлі, методика ADOS.

Практичні психологи пройшли тренінгові навчання з використання сучасних психодіагностичних методик WISC-IV, Leiter-3, PEP-3, CASD та Conners-3, за якими вони здійснюють комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що забезпечують якість дослідження та оцінки, відповідність світовим стандартам, надійність та точність результатів.

Фахівці центру працюють на порталі "Україна. Інклюзія. Система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів".

За період роботи в ІРЦ підписані угоди про співпрацю: з КНП "Дитячим медичним центром"; міським Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департаментом соціального захисту населення, Службою у справах дітей Кам’янець-Подільської міської ради.

Інклюзивно-ресурсний центр Кам’янець-Подільської міської ради тісно співпрацює з Національним університетом імені Івана Огієнка: підписані угоди про співпрацю з кафедрами корекційної педагогіки та інклюзивної освіти, логопедії та спеціальних методик, фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання. Студенти відвідують центр з метою удосконалення та поглиблення знань в роботі з дітьми.

Партнером інклюзивно-ресурсного центру в реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами також є Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж.

В рамках міжвідомчої співпраці з даними закладами, проводяться засідання круглих столів, семінарів, нарад, конференцій.

Інформаційно-просвітницьку діяльність здійснюємо через соціальну мережу Facebook, офіційний веб-сайт та ЗМІ. Постійно висвітлюємо діяльність центру, підвищуємо рівень обізнаності громадськості про інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Читайте також:"Як перейти до нового постачальника газу: покрокова інструкція".

13:03, 19 листопада